Deel 2 - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Margrietha Mulder - WaarBenJij.nu Deel 2 - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Margrietha Mulder - WaarBenJij.nu

Deel 2

Blijf op de hoogte en volg Margrietha

12 Augustus 2012 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hallo allemaal, momenteel verblijf ik twee dagen in Port Elizabeth. Met een van de grootste havens van Zuid Afrika. Het vandaag een regenachtige dag. Wij hebben nog niet eerder regen gehad.

Afgelopen week weer een geweldige week gehad. Nog een wildpark bezocht. Natuurlijk weer veel gezien maar het was ook een mooi park. Na dit verblijf zouden wij via Durban naar Drakensbergen. Maar ja zoals ook in Nederland op het nieuws was sneeuw. Wegen onbegaanbaar, wijziging programma en een overnachting in Durban. Gelukje eigenlijk ook wel want nu had ik een extra stop. De dag er na toch door de sneeuw naar drakensbergen. Wat een ervaring .Afrikanen in de sneeuw. En dan te bedenken dat het in het dal maar zelden voorkomt.

De dag erna was een lange rit naar East Londen. We moesten omrijden vanwege de sneeuw. Bijna 10 uur in de bus.

Afgelopen week was meer een een week van dorpjes kijken en mensen kijken. Vandaag naar het Elephant park geweest maar door het slechte weer weinig gezien. Helaas.

De vakantie is tot nu toe super. Met koude en warme dagen afgewisseld. De eerste dagen was het s nachts was het koud, maar nu slapen we in hotels en daar is het lekker warm.

Nou tot de volgende keer maar weer. Misschien wel als ik weer thuis ben.

• 12 Augustus 2012 - 19:05

Pa En Ma:

Hoi Margrietha,
    Leuk dat je nu ook onverwachte dingen meemaakt (sneeuw in Afrika) en dat je misschien wel de reis van je leven maakt met al die bijzondere dingen die je hier niet ziet. We hopen dat je nog een mooie week hebt. Maak er wat van.
    Groetjes Kusjes Pa en Ma

• 13 Augustus 2012 - 11:15

Ria:

Hoi Margrietha,

Wat een enthousiaste verhalen, fijn dat je het zo leuk hebt! Ik zag inderdaad op tv dat er sneeuw in afrika was gevallen, ik dacht nog... dat moet margrietha weer overkomen, maar aan de andere kant is het leuk te zien hoe de bevolking en natuurlijk de dieren hierop reageren.... Ik wens je nog een goede week toe en kom lekker uitrgerust en gezond weer thuis!
    Totsiens! (=afrikaans), Ria

• 13 Augustus 2012 - 14:02

Max:

Hallo Afrikaantje,

Had je nu ook maar je skies meegenomen dan had je ook die wintervakantie alvast erbij gehad! Hahahahaha. Nee maar, sneeuw. Hoe krijg je het altijd voor elkaar! Je gaat voor zon en wilde dieren met alles wat erbij hoort en jij krijgt er sneeuw bovenop. Niet te geloven. Ik mag hopen dat je 'wintersport' foto's maakt en dan zeg je heel achterloos bij het laten zien van vakantiefoto's "oh ja, en ik heb ook nog wat in de sneeuw gespeeld!" Toch niet in Afrika? "Ja hoor, gewoon in Afrika!"

Nou geniet nog maar even, ik ben vandaag weer begonnen met buiten temp van zeg maar 25 gr. Heerlijk!! Voor al diegenen die nog niet hoeven te werken. Maar, ik sla mij er wel doorheen.

Groet,
    Max

Hoi margrietha,
    het gaat goed met de poezen en nijntje,nijntje slaat wel aardig met de poten naar ons als we he verzorgen, nog heel veel plezier de komende week.Veel liefs Jos, Anke, Angela, Wendy, Bart, Nolda